Kaizen

Kaizen

Cierpliwość jest największą cnotą, a dążenie do doskonałości wymaga posiadania tej cechy. Ludzie niecierpliwi mają trudności w obiektywnym oglądzie sytuacji. Pragmatyczne podejście do każdej sytuacji, która wyniknie w przedsiębiorstwie pozwala na rzeczową ocenę i wdrożenie odpowiednich środków zaradczych. Tak działa Kaizen w biznesie. Oszałamiający sukces Japońskiej gospodarki nie wziął się znikąd. Kult pracy i dążenia do doskonałości sprawia, że biznes na całym świecie czerpie z wiedzy i filozofii wschodnich. Niepowodzenie nie jest sytuacją w której należy załamywać ręce, ale tym bardziej poszukiwać rozwiązań, które pozwolą na wyjście z impasu. Kaizen uczy, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Kaizen w biznesie czerpie także z analizy błędów FMEA, które pozwala optymalizować produkcję i wytwarzanie dóbr i usług. Marnowanie czasu i środków jest najgorszym co może być dla rozwijającej się firmy. Istotne jest znalezienie złotego środka, gdyż nie zawsze korzystanie z najdroższych rozwiązań jest odpowiednią strategią. Trzeba rewidować swoje plany i poszukiwać najlepszego wyjścia z każdej sytuacji, które pozwoli także zaoszczędzić i przenieść przedsiębiorstwo na wyższy poziom, gdzie pokonywać będzie kolejne, stopnie na drodze do doskonałości, która nie może być w pełni osiągnięta.